Időnként megzavarja az ember fejét a túlzott szabadság, melyre kiváló alkalom pl. a hosszú hétvége. Különösen, ha pihenés-dolgozás-pihenés menetrend szerint telik. Első körben a pihenés (strand pénteken) rész remekül eltelt, majd következett a szombati dolgozás.
Itt jött a képbe a fenti zavaró tényező, mellyel e sorok írója a beszerzés gyakorlati megkezdésekor szembesült: sikeresen otthon hagyta a megrendelést tartalmazó listát.
Visszafordulni nem volt idő, maradt a fejből dolgozás (tegyük hozzá gyorsan, az akció sikerében elévülhetetlen érdemei vannak a Kedves Megrendelőnek (valamint a Figyelmes Olvasónak, aki segít észrevenni az elírást), aki ahelyett, hogy (megérdemelten!) elhajtott volna bennünket a sunyiba, készséggel segített és súgott, amikor kellett).
Bevalljuk, ha eddig nem lenne egyértelmű: természetesen nem fejből dolgozunk, hanem listát cipelünk, oda véssük fel az árakat, aztán ezeket összehasonlítva döntjük el, hol és melyik a legolcsóbb, amelyet aztán már megvásárolunk.
Az árösszehasonlítás azért fontos eleme a módszernek, mert ezen a ponton tudjuk (más jellegű előnyök, úgymint: kényelem, időtakarékosság, nyugalom, szakértelem mellett) a sokak számára legvonzóbb pluszt hozzáadni a nagy egészhez: természetesen pénzről, sőt, A pénzről beszélünk.
Unásig ismételgetjük, és megértjük, ha valakinek elege van az önfényezésből (akinek meg a táblázatokból, annak szintén mázlija volt, mert ugye ma nem tudtunk jegyzetelni), úgyhogy ezt nem is ragoznánk, inkább álljon itt két szám (ennyit bírtunk megjegyezni): a literes(közeli) magozott meggybefőtt kerülhet akár 470 Ft-ba is, meg 880-ba is. Rajtunk múlik, melyiket visszük.
Monitor elől valszeg egyszerűnek és simának látszik a megfejtés, pedig becs’szóra, nagyon kell azokat a polcsorokat stírölni, hogy az ember két ténfergő nagycsalád között kiszúrja az ilyen jó árú cuccokat. (Tudja a fene, valahogy ezeket sose teszik gondolavégre vagy az út közepére a multik. Ki érti??)