Joggal tehetik fel a kérdést: miért is érdemes megbízást adni nekünk? Mitől éri ez meg?

Nos, elsősorban azért, mert nem Önök (a megbízó cég) bajlódnak(ik) a feladattal (ráadásul nem kerül egy vasukba sem, sőt, pénzt spórolunk….és időt…ami ugye nagyban fedi egymást).

Hadd szemléltessük mindezt egy példán keresztül: Legyen az adott cég mondjuk egy könyvelőiroda, 10-15 -zömében nőnemű- alkalmazottal. Az ő ellátmányuk (irodaszer, ásványvíz, kávé, tisztítószer, stb.) beszerzése a tapasztalatok szerint többnyire úgy történik, hogy havonta 2 vagy 3 kolleginát kizavarnak a legközelebb eső hipermarketbe.

Ők kimennek, bevásárolnak, "haza" cipelik a cuccot. Ám ez nem jó a történetünk szereplői közül SENKINEK.

Nem jó a munkáltatónak, mert a lányok munkaidőben nem könyvelnek, hanem a mondjuk a Tescoban korzóznak, bevásárlás címszóval. Garantáltan távol vannak három órát (ha belegondolunk, 2-3 fő teljes délelőtti kiesése azért nem kis összeg). Ugyanakkor mindezt a kolleginák egyáltalán nem élvezik, mert ők azért mégiscsak könyvelők, és nem hordárok vagy szállítómunkások (esetleg beszerzők - azok ugye mi volnánk...ha már könyvelni nem tudunk:-). Utálják, hogy keresgélni kell a epres-vaniliás gyökérteát, a jóég-tudja-milyen típusú kávétejszínt, amit a főnök szeret, és így tovább (ha megtalálják, sincs hála, mert jön a leb.szi, hogy drágán vették, nem is ez a kiszerelés kell, "különbe' is a 'zasszony látta a lidlibe’ háromszázér").

Nem beszélve arról, hogy rohadt nehéz a 15 karton ásványvíz, amit be kell cipelni a parkolóból az irodába. Ha mentes, ha bubis. (Ki lehet próbálni, hogy hány karton fér egy bevásárló-kocsiba…max. 8, és akkor semmi más nincs benne…Próbáltak már egyszerre két kocsit tolni? Mi igen, cefet nehéz, és állandóan lehet elnézést kérni, mert mindig nekitoljuk valakinek.) Ráadásul egy közepes iroda havi wc-papír ellátmánya gurigában mérve is százas nagyságrendű, az meg kimondottan sok helyet foglal, azaz Corsa, Clio, további klasszikus női autók kilőve, magyarul a szállító eszköz megszervezése önmagában is egy újabb probléma forrása.

Ja, és a Jóisten legyen kedves mindenkihez, ha véletlenül épp tél van, és esni kezd az havas eső...garantált a hiszti, mivel a cipekedés közben ropogósra fagyott, csapzott hölgyek kevéssé vidámak, ami aztán már az óbudai álmoskönyvek szerint sem ígér sok jót a nap hátralévő részében (igen, ez a munkamorálra is kihathat).

Ezt a kálváriát redukáljuk le egy szimpla e-mailküldésre: lista érkezik, megjelölve benne a preferált bevásárlóegység - a többi a mi dolgunk: bevásárolunk, és szállítunk. A megrendelő annyit fizet, mint amennyit az adott üzletben kellett volna - éppen csak ki sem tette a lábát az irodából. Az áru meg szépen összerendezve érkezik, mellette egy számla, utalásos vagy kápés, ahogy tetszik.
 

Szerző: beszerző  2010.11.16. 08:42 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://beszerez.blog.hu/api/trackback/id/tr742451769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bupeter86 2014.01.16. 13:21:51

beszerzok.blogspot.hu/2014/01/logisztikai-es-beszerzesi-menedzserek.html

itt megvan a böjtje a jó és sikeres beszerzésnek és logisztikának :)
süti beállítások módosítása