A tegnapi nap biza elment mellettünk. Csak ma reggel konstatáltuk a tényt, hogy tegnap bizony bejegyzés nélkül maradtunk.
Az életünkre is készséggel megesküszünk, hogy ez a valós ok, viszont mi sem bizonyítja ékesebben igazmondásunkat, mint hogy bevalljuk: épp a nagy sürgés-forgás-máscsinálás miatt nem is lett volna semmi valós témánk, amit közreadjunk.
Ma viszont egész más a helyzet, frissen, fiatalosan, új felírótáblával futhattunk neki az üzleteknek. Érdekes felvetésre reagálva: egy korábbi bejegyzésünk szerint nagyon is érzékelhető egy bizonyos, számszerűleg 10% körüli általános fogyasztói-ár növekedés.
Ez azt jelentené, hogy az alapvető élelmiszerek nagy általánosságban drágultak, de…
Az aprólékos utánjárásnak köszönhetően (és mi tagadás, tevékenységünk egyik alapköve épp ez – mármint a precíz és minden részletre kiterjedő árszemlézés a vásárlást megelőzően) a grafikon leghegyesebb csúcsai, vagyis a legnagyobb árnövekmények megszelidíthetőek, azaz a drágulás jelentős része kivédhető.
Magyarra fordítva: valóban, mostanában eltűnt a piacról -mondjuk- a 69 ft.os akciós liszt, de azért nem kell rögtön a duplájáért kínáltat megvenni, megtalálható az a jóval barátságosabb 99 ft/kg-os áron.
Megint máshol minden bizonnyal felmentek a mosószerek árai, de hogy-hogy nem, sikeresen ráakadtunk a Tomi Kristály akciós pakkra, amelyik dupla akkora, és alig drágább (konkrétan 2 kiló/1100 Ft-tal szemben 4 kiló és 1399 Ft).
A fenti "sikerekhez" nem kell más, mindössze a vakvéletlen, hogy megfelelő áruházba hatoljunk be (ez némileg kézhez szelidíthető, ha böngésszük az akciós újságokat, de higgyék el, ez még messze kevés az üdvösséghez). Ennek hiányában marad a tudatos kutató-kereső munka. Mi ez utóbbiban hiszünk, de távol álljon tőlünk, hogy hit kérdésében birokra keljünk bárkivel is.